Bästa Design för Herrparfym är ett pris som delas ut av FIFI Awards för den snyggaste parfymflaskan under året. Nedan listar vi vinnarna mellan åren 2008 - 2016. FIFI Awards är det mest framträdande och prestigefyllda evenemanget som arrangeras inom parfymbranschen. Parfymer, parfymhus och designers tävlar i olika kategorier om att vinna den åtråvärda statyetten. Fifi Awards hålls årligen sedan 1973 i New York och gästas av framträdande personer inom design, mode, teater, film och TV-industrin. Här hittar du listan över de parfymer som röstats fram som vinnare i kategorin bästa design för herrparfymer. Fifi Awards pris för bästa design går till den designer som lyckats med bedriften att skapa den mest estetiskt tilltalande flakongen under året.
En elegant svart flaska tätt insvept i läderband, dekorerad med en svart mössa med silver Fleu de lis design. Näsan bakom denna doft är Rodrigo Flores-Roux.
Jämför prisBy Kilian Intoxicated lanserades 2014 och vann 2015 en Fifi award för sin rena, stilfulla och tidlösa design. Parfymören som skapat denna kryddiga parfym är Calice Becker. By Kilian Intoxicated innehåller noter av muskot, kaffe, kardemumma och kanel. Den är med sin balanserade doft en parfym som passar både kvinnor och män.
Jämför prisBottega Veneta Pour Homme är en komplex parfym med dofter från hela världen som representerar naturen och dess krafter. Parfymörerna Daniela Andrier och Antoine Maisondieu har kombinerat dofter från Sibirisk tall, andalusisk labdanum, bergamott från Kalabrien, enbär från Balkanhalvön, jamaikansk peppar, kanadensisk grankåda och indonesisk patchouli.
Jämför prisMont Blanc Legend är en subtil men ändå maskulin parfym med slående kontraster. Det här är parfymen för den modiga mannen med stort självförtroende som lever ett passionerat liv. Flaskans design är minimalistisk och lyxig, något som återspeglar innehållet och dess doft.
Jämför prisLiz Claiborne Curve Appeal lanserades 2011 och nådde genast stor framgång med sin fräscha, energiska och återupplivande doft. Curve Appeal är parfymen för den sexiga mannen som gärna fångar andras uppmärksamhet. Doften innehåller noter av bland annat bergamott, mandarin, kardemumma, bärnsten och mysk.
Jämför prisEn parfym för den moderna mannen med det unga sinnet. En maskulin parfym med inslag av svart, vit -och rosépeppar efter önskemål från självaste Marc Jacobs som ville skapa en parfym som han själv hade älskat. Parfymören Ann Gottlieb fick uppdraget och lyckades balansera peppardoften med bland annat vetiver, vitmossa och träiga maskulina noter.
Jämför prisJohn Varvatos Artisan lanserades 2009 och har en doft med toner av citrus och örter som minner om våren och dess uppvaknande. Dess unika vävda flaska skapades av John Cisler Design och belönades välförtjänt med en Fifi award för bästa design. Artisan innehåller noter av mandarin, apelsin, lavendel och en doftkombination av tre olika sorters ingefära.
Jämför prisDet här är Rocawears första parfym som lanseras på marknaden. 9IX riktar sig till den yngre storstadsmannen med ett modernt sinne. Parfymen är skapad av parfymhuset IFF och innehåller noter av mandarin, koriander, lavendel, bärnsten och mysk. Flaskan har en ren och modern design som även den tilltalar den unga mannen med en känsla för stil.
Jämför prisGiorgio Armani Attitude vann en Fifi award för bästa design med sin flaska formad som en klassisk tändare. Parfymen är skapad av de tre parfymörerna Alberto Morillas, Annick Menardo och Olivier Cresp. Kompositionen är skarp, intensiv och maskulin och tilltalar den eleganta, vågade och medvetna mannen.
Jämför pris